Empower 65: Antrasis susitikimas
Išbandyti patiems! Tam, kad galėtume atrinkti geriausius ir efektyviausius atmintį gerinančius žaidimus ir pratimus, kuriuos integruosime į EMPOWER65 programą. Tai buvo vienas iš Balandžio 9-10 dienomis įvykusio tarptautinio partnerių susitikimo tikslų. EMPOWER65 projekte siekiame kurti įtraukiančią, tvarią ir veiksmingą It mokymosi programą bei savanorystės sistemą senjorams, padedant jiems tapti skaitmeninės visuomenės dalimi.
Kuriamą skaitmeninio raštingumo kursą papildysime atminties lavinimo pratimais ir žaidybinėmis strategijomis, padedančiomis senjorams ne tik greičiau išmokti naudotis technologijomis, bet ir pagerinti kognityvinius įgūdžius. Susitikimo metu komandos nariai testavo skirtingus atminties lavinimo žaidimus, tikrindami, kurie ne tik geriausiai lavina kognityvinius gebėjimus, bet ir tinka naudoti nuotolinio mokymo aplinkoje. Ieškojome būdų, kaip tuos žaidimus pritaikyti realiam senjorų mokymosi kontekstui: kurie žaidimai lengvai suprantami, kokie išlaiko dėmesį, kaip juos integruoti į pamokų struktūrą…
Džiaugiausi matydama partnerių entuziastingą dalyvavimą testavime, suprasdama, kad man pavyko jiems išaiškinti, kaip svarbu, kad mokymasis vyresniame amžiuje būtų ne tik naudingas, bet ir įdomus. Žaidybiniai elementai padeda atsikratyti baimės technologijoms ir sukuria pozityvią mokymosi patirtį. O su ja ne tik auga noras mokytis toliau, bet ir tikimybė, kad senjarai naudos įgytas žinias praktikoje.
Be skaitmeninio raštingumo ugdymo, „Empower65“ taip pat skatina bendruomeninį įsitraukimą – joje kuriama aiški savanorystės struktūra organizacijoms, norinčioms tapti senjorų savanorystę koordinuojančiomis organizacijomis ir įtraukti senjorus į įvairias bendruomenės iniciatyvas. Tokia sistema ne tik skatina kartų bendravimą, bet ir stiprina socialinius ryšius.
Empower65 jau dabar įrodo, kad tinkamai pritaikytos mokymosi programos ir aiškiai struktūruota savanorystės sistema gali tapti tiltu tarp senjorų ir šiuolaikinio pasaulio.
Kuriami sprendimai suteikia bendruomenėms įrankius, padedančius aktyviau įtraukti vyresnio amžiaus žmones į visuomeninį gyvenimą. Skaitmeninių įgūdžių ugdymas ir aiškiai struktūruotas savanorystės modelis ne tik mažina socialinę atskirtį, bet ir stiprina bendruomenės ryšius, skatina tarpusavio pagalbą bei kartų bendradarbiavimą. Tai ilgalaikė investicija į stipresnes, įtraukesnes bendruomenes, kuriose kiekvienas narys gali prisidėti savo žiniomis, patirtimi ir buvimu.
Susitikime partneriai analizavo ir diskutavo, kaip pilna “Savanorio sistema” (nuo motyvacijos pažadinimo iki aktyvaus įsitraukimo) galėtų praktiškai veikti ir būti įgyvendinama skirtingose šalyse, skirtingose teisinėse ir kultūrinėse aplinkose.
Šis susitikimas buvo ypač svarbus, nes jis leido įvertinti pasiektą pažangą, priimti esminius sprendimus dėl programų įgyvendinimo ir susitarti dėl tolimesnių žingsnių.
IT mokymų programa artėja prie galutinio formato, o savanorystės struktūra – prie aiškaus ir praktinio įgyvendinimo. Susitikimo metu buvo aptartos būsimos pilotinės veiklos ir pasiruošimas jų startui.
Projektą UAB MLM1 įgyvendina iš Europos Sąjungos lėšų.
Daugiau apie projektą
